søndag den 7. januar 2018

7. JANUAR - første færdige strik i 2018

Første færdige strik i år - både startet og afsluttet i 2018!!!

Ha, ha ... det er også kun en lille baby hue - så de der lige fik troen på at jeg var blevet voksen og hurtigt-strikkende - de må gerne drikke kaffen roligt videre, for dét er ikke - og kommer nok heller ikke - til at ske!



Huen er en kærlig bestilling fra 3. ældste - og er til det nyeste barnebarn - lille skønne Anton. 
Den han har, er han vokset fra - så en ny måtte jo til.
Og jeg strikker glad og gerne - når jeg ved det er kærkomment!

Hue med retstrikket, bred kant - glatstrik lige op og indtagninger helt som man plejer - ikke noget svært der!

Strikket i Hjertegarns LANA cotton 212 - uld og bomuld - på p.3 med en strikkefasthed på godt 27 m/10 cm.
Ingen opskrift ...og ingen overraskelser!





En pompom var ønsket denne gang - den sidste var med en lille "antenne" - jeg kan oss godt lide pompom'er MEN synes det er vildt når selv små børn skal bruge huer med kæmpe store pels- eller garn pompom'er i!!! 
Det trækker de små i nakken og huen sidder ikke godt med al den vægt bagud!
Heldigvis tror jeg datteren min også er til en mindre og helt almindelig gammeldaws garn-pompom! 

Ingen kommentarer: